U bevindt zich hier:
Home > Publicaties over Voeding
woensdag, 10 maart 2010
 

   
Gerelateerd aan dit artikel
Met pinda’s minder kans op darmkanker
Het eten van pinda’s beschermt vrouwen significant tegen colorectale kanker. De studie liet geen significant verband zien voor mannen. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 12.026 mannen en... Lees verder...
Schijf van Vijf schiet tekort
Vandaag is vanuit het Ortho Institute een open brief aan de leden van de Eerste en Tweede Kamer uitgegaan om de volksvertegenwoordigers erop te wijzen dat het Voedingscentrum zelf heeft... Lees verder...
Flavonoïden bij borstkanker
Een onderzoek liet zien dat flavonoïden vrouwen beschermden tegen borstkanker. Het vond plaats onder vrouwen in de Long Island Breast Cancer Study Project en was de eerste keer dat een... Lees verder...
Magnesium gunstig voor spierprestatie bij ouderen
Blijkens een studie op basis van verzamelde gegevens van 1453 volwassenen met een gemiddelde leeftijd van 66,7 jaar, was de magnesiumconcentratie in het serum geassocieerd met de... Lees verder...
IJzertekort vaak onderschat
Een tekort aan ijzer (bloedarmoede) kan ernstig uitpakken, volgens de Britse onderzoeker Thomas Suttaford. IJzertekort kan in ernstige gevallen leiden tot verminderde vruchtbaarheid, moeite... Lees verder...
Hoge vitamine C verbetert welbevinden kankerpatient
Vitamine C, zowel intraveneus als oraal toegediend, bleek de levenskwaliteit van terminale kankerpatiënten significant te verbeteren. Aan de Kwandong Universiteit in Zuid-Korea kreeg een... Lees verder...
Koffie voor een goede gezondheid?
Koffie is een grote bron van antioxidanten. Het helpt mogelijk tegen hart- en vaatziekten en tegen andere ziekten waarbij een antioxidanten een rol spelen. Dit concludeerden Noorse... Lees verder...
Net binnen gekomen
Slaapgebrek na bevalling
Slecht en te weinig slapen is een risicofactor voor het ontstaan van een postnatale depressie. Dat blijkt uit onderzoek door het universitair ziekenhuis van... Lees verder...
Extra kilo`s door reclame
Reclames voor voedingswaren leidt tot gedachteloos wegmalen van snacks en fast food bij kinderen. Dat blijkt uit onderzoek door Yale University (VS). De... Lees verder...
Vrouwen eerder longkanker
Vrouwen zijn mogelijk gevoeliger voor kankerverwekkende stoffen in sigaretten. Dat zeggen Zwitserse en Spaanse onderzoekers op basis van onderzoek onder... Lees verder...
Nakomelingen honderdjarigen gezonder
Nakomelingen van honderdjarigen hebben gemiddeld meer vriendschappen, zijn socialer en gaan beter om met stress. Dat zeggen onderzoekers van de New England... Lees verder...
Verbrand vlees en kanker
Regelmatig eten van verbrand vlees vergroot de kans op kanker aan de alvleesklier. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Minnesota. De vermoedelijke... Lees verder...
Ook vruchtensappen verhogen risico diabetes
Niet alleen suikerhoudende frisdranken, maar ook vruchtensappen verhogen het risico van suikerziekte. Dat was de uitkomst van een studie onder 43.960... Lees verder...
Stressreductie met ademhaling
Je kunt stress goed onder controle krijgen door regelmatige ademhaling, wat weer een positieve uitwerking heeft op hart- en hersenfuncties. Dat blijkt uit... Lees verder...


Laatste update: 10 maart 2010  © Copyright TotalCoach 2005 - 2009

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek
Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek