TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Bewegen > Hoe bewegen? > Bereken je hartslag
donderdag, 11 maart 2010
 

   
Bereken je hartslag
Gerelateerd aan dit artikel
Alcohol tegen hartfalen
Opnieuw is een studie gepubliceerd waaruit bleek dat alcohol met mate goed is voor het hart. Dit keer ging het om de kracht waarmee de hartspier het bloed kan rondpompen. De gegevens waren... Lees verder...
Visolie vermindert postnatale depressie
Suppletie met omega 3-vetzuren uit visolie gedurende acht weken bij een groep van zestien vrouwen die kort tevoren bevallen waren, verminderde de symptomen van postnatale depressie met... Lees verder...
Vocht vasthouden: blijven drinken!
Vocht vasthouden tijdens de zwangerschap is heel normaal. Gemiddeld is dat ongeveer twee tot drie liter. Vooral in de laatste maand is dit te merken aan bijvoorbeeld opgezwollen handen,... Lees verder...
Vitamine K2 tegen aderverkalking
Vitamine K2 kan aderverkalking met twintig procent reduceren. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek onder 564 vrouwen die de menopauze achter de rug hebben. De uitkomsten hiervan verschenen... Lees verder...
Sinaasappelsap tegen nierstenen?
In een gerandomiseerde, cross-over studie met negen gezonde personen en vier niersteenvormers bleek dat het drinken van sinaasappelsap tot biochemische veranderingen van... Lees verder...
Interview met Walter Willet over melk
Bij het onderzoek dat u gedurende een aantal jaren heeft uitgevoerd onder verplegend personeel, heeft u uitgevonden dat de consumptie van calcium door middel van het drinken van melk het... Lees verder...
Stress helpt cel verouderen
Blootstelling aan veel stress kan niet alleen zenuwslopend zijn, het kan ook het DNA aantasten. Bij zware stress kan dusdanige schade aan DNA toegebracht worden dat het effect overeenkomt... Lees verder...
Net binnen gekomen
Slaapgebrek na bevalling
Slecht en te weinig slapen is een risicofactor voor het ontstaan van een postnatale depressie. Dat blijkt uit onderzoek door het universitair ziekenhuis van... Lees verder...
Extra kilo`s door reclame
Reclames voor voedingswaren leidt tot gedachteloos wegmalen van snacks en fast food bij kinderen. Dat blijkt uit onderzoek door Yale University (VS). De... Lees verder...
Vrouwen eerder longkanker
Vrouwen zijn mogelijk gevoeliger voor kankerverwekkende stoffen in sigaretten. Dat zeggen Zwitserse en Spaanse onderzoekers op basis van onderzoek onder... Lees verder...
Nakomelingen honderdjarigen gezonder
Nakomelingen van honderdjarigen hebben gemiddeld meer vriendschappen, zijn socialer en gaan beter om met stress. Dat zeggen onderzoekers van de New England... Lees verder...
Verbrand vlees en kanker
Regelmatig eten van verbrand vlees vergroot de kans op kanker aan de alvleesklier. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Minnesota. De vermoedelijke... Lees verder...
Ook vruchtensappen verhogen risico diabetes
Niet alleen suikerhoudende frisdranken, maar ook vruchtensappen verhogen het risico van suikerziekte. Dat was de uitkomst van een studie onder 43.960... Lees verder...
Stressreductie met ademhaling
Je kunt stress goed onder controle krijgen door regelmatige ademhaling, wat weer een positieve uitwerking heeft op hart- en hersenfuncties. Dat blijkt uit... Lees verder...


Laatste update: 11 maart 2010  © Copyright TotalCoach 2005 - 2009

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek
Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek