U bevindt zich hier:
Home
vrijdag, 12 maart 2010
 

   
Slaapgebrek na bevalling Print E-mail
maandag, 27 juli 2009 13:57

Slecht en te weinig slapen is een risicofactor voor het ontstaan van een postnatale depressie. Dat blijkt uit onderzoek door het universitair ziekenhuis van Stavanger (Noorwegen) onder 2.830 vrouwen, die daar zijn bevallen van hun kind. Vrouwen slapen na de bevalling slechter dan tijdens de zwangerschap en andere perioden van hun vruchtbare leven.

Ze blijken de eerste maanden na de bevalling aan gemiddeld 6,5 uur slaap te komen. Vermoeidheid na de bevalling kan worden veroorzaakt door gebrek aan slaap.Bij gebrek aan energie overdag kan echter ook sprake zijn van depressie. Als de jonge moeder klaagt over vermoeidheid overdag en sombere gevoelens heeft ze extra steun van partner of gezin nodig.
Ook behandeling van slaapproblemen kan nodig zijn.

Bron: ConsuMed

 
Extra kilo`s door reclame Print E-mail
maandag, 13 juli 2009 19:01

Reclames voor voedingswaren leidt tot gedachteloos wegmalen van snacks en fast food bij kinderen.

Dat blijkt uit onderzoek door Yale University (VS). De onderzoekers bestudeerden kinderen van zeven tot elf jaar oud die een half uur lang naar tekenfilms keken.

Tijdens voedingscommercials aten de kinderen 45 procent meer snacks dan kinderen die zulke commercials niet te zien kregen. Dat extra snoepen en snacken zorgt voor tien pond extra lichaamsgewicht per jaar, tenzij dat teniet wordt gedaan door lichaamsbeweging of minder eten op andere momenten.

Uit ander onderzoek bleek dat volwassenen die naar reclames voor ongezond voedsel keken ook meer gingen eten dan mensen die reclames voor gezonde voeding zagen.

Bron: Consumed.nl

 
Vrouwen eerder longkanker Print E-mail
dinsdag, 26 mei 2009 21:40

Vrouwen zijn mogelijk gevoeliger voor kankerverwekkende stoffen in sigaretten.

Dat zeggen Zwitserse en Spaanse onderzoekers op basis van onderzoek onder longkankerpatiënten over de periode 2000-2005. Een van de uitkomsten is dat vrouwelijke longkankerpatiënten gemiddeld jonger zijn dan mannelijke, ook al roken ze gemiddeld gezien doorgaans minder sigaretten.

Dat doet vermoeden dat ze nog gevoeliger zijn voor kankerverwekkende stoffen uit tabak dan mannen, zeggen de wetenschappers. Sinds de jaren zestig is het aantal gevallen van longkanker bij vrouwen epidemisch toegenomen, zeggen zij.

Wel is het zo dat vrouwen na operatief verwijderen van tumoren in de longen een betere levensverwachting hebben.

Bron: Consumed.nl

 
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»

Pagina 1 van 302
Gerelateerd aan dit artikel
Vrouwen behouden spiermassa met isoflavonen
Suppletie met isoflavonen kan sarcopenie tegengaan bij postmenopausale vrouwen met overgewicht. In een dubbelblinde, placebogecontroleerde studie werden 18 vrouwen met overgewicht en die de... Lees verder...
Verbod op amalgaan in Scandinavische landen
Zowel in Zweden als in Noorwegen is sinds verleden jaar een verbod op het gebruik van kwikbevattende amalgaamvullingen van kracht. Ook in Denemarken is deze maatregel nu doorgevoerd. Als... Lees verder...
Mogelijke bescherming Ginkgo tegen eierstokkanker
In een onderzoek waarbij epidemiologische en biologische data onderzocht werden, wijzen de resultaten erop dat suppletie met Ginkgo biloba bescherming biedt tegen eierstokkanker. Een... Lees verder...
Broccoli goed voor hart
Broccoli bevat tal van gezonde voedingsstoffen. Niet alleen biedt deze groente een zekere mate van bescherming tegen kanker, ook het hart vaart wel bij geregelde consumptie van broccoli.... Lees verder...
Wat drinkt de Nederlander?
De Nederlander kiest steeds vaker voor light-frisdranken, zo blijkt uit voorlopige cijfers van de Vereniging Nederlandse Frisdranken Industrie (NFI). Werd in 2004 nog 23,9 liter... Lees verder...
Grote Nederlandse uitbraak van salmonella
Sinds augustus woedt in Nederland een grote uitbraak van multiresistente salmonella, zo zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Meer dan 150 mensen zijn bij de... Lees verder...
Multivitamine voor gezondere baby
In de New England Journal of Medicine werd een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat een multivitamine gedurende de zwangerschap een positief effect had op het pasgeboren kind.... Lees verder...
Net binnen gekomen
Slaapgebrek na bevalling
Slecht en te weinig slapen is een risicofactor voor het ontstaan van een postnatale depressie. Dat blijkt uit onderzoek door het universitair ziekenhuis van... Lees verder...
Extra kilo`s door reclame
Reclames voor voedingswaren leidt tot gedachteloos wegmalen van snacks en fast food bij kinderen. Dat blijkt uit onderzoek door Yale University (VS). De... Lees verder...
Vrouwen eerder longkanker
Vrouwen zijn mogelijk gevoeliger voor kankerverwekkende stoffen in sigaretten. Dat zeggen Zwitserse en Spaanse onderzoekers op basis van onderzoek onder... Lees verder...
Nakomelingen honderdjarigen gezonder
Nakomelingen van honderdjarigen hebben gemiddeld meer vriendschappen, zijn socialer en gaan beter om met stress. Dat zeggen onderzoekers van de New England... Lees verder...
Verbrand vlees en kanker
Regelmatig eten van verbrand vlees vergroot de kans op kanker aan de alvleesklier. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Minnesota. De vermoedelijke... Lees verder...
Ook vruchtensappen verhogen risico diabetes
Niet alleen suikerhoudende frisdranken, maar ook vruchtensappen verhogen het risico van suikerziekte. Dat was de uitkomst van een studie onder 43.960... Lees verder...
Stressreductie met ademhaling
Je kunt stress goed onder controle krijgen door regelmatige ademhaling, wat weer een positieve uitwerking heeft op hart- en hersenfuncties. Dat blijkt uit... Lees verder...


Laatste update: 12 maart 2010  © Copyright TotalCoach 2005 - 2009

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek
Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek